Carte
Biografii si memorii
Teorie si critica literara
Institutul European

Poetica Fenomenologica. Lectura Imaginii - Dorin Stefanescu

About The Modul de articulare si de ilustrare al ideilor e insa diferit, ca si atitudinea stilistica. Imaginea-unda. Departele - un peisaj evacuatVasile Voiculescu. Cine duce cerul mai departe

O 'fara de nume stravezime'. Liniamentele unei poetici fenomenologiceon Barbu. Lucrurile care se vad si forma increatului. Departele - un peisaj evacuatVasile Voiculescu. Decreatia vizibiluluion Vinea si epifania vizibilului. Din cuprins: Imaginea transparenta. Lectura sa dificila si subtila a 'poetalului' (termenul ii apartine) porneste de la o suspectare metodica a aparentei si continua cu o fortare ana-litica a limitei intre vizibil si invizibil, intre prezentabil si imprezentabil. O fenomenologie a inaparentului (2015), cartea de fata ar putea fi considerata o replica peste decenii la Filosofie si poezie a lui Tudor Vianu, deloc mai putin speculativa si nici mai putin ambitioasa. Irealizare si desensibilizare. Modul de articulare si de ilustrare al ideilor e insa diferit, ca si atitudinea stilistica.Dorin Stefanescu initiaza aici o cautare, o veritabila 'vanatoare' a 'imaginilor de sub imagini' din poezia romaneasca moderna si contemporana, intr-o succesiune surprinzatoare si chiar derutanta a autorilor selectati. Avem de a face cu o analiza in acelasi timp textuala si conceptuala de care poetii romani nu s-au bucurat pana acum si care merita sa fie urmarita in meandrele si nuantele ei. Imaginea-unda. Cine duce cerul mai departe. A treia lume: splendoarea dintre lumiDaniel Turcea. Treptele decreatiei. O arta a imprezentarii  Formand un diptic impreuna cu Poetica imaginii.

Carti > Carte > Biografii si memorii > Teorie si critica literara

Specifications of Poetica Fenomenologica. Lectura Imaginii - Dorin Stefanescu

Category